På besök i granskogen…

I går var jag och besökte Henrik Randén (http://www.henrikranden.se/) och hans kompis Peter i Karlskoga. Jag fick bland annat den stora äran att fotografera i Randéns granskog där ekorrar, nötskrika, svartmes, entita, talltita och tofsmes figurerar flitigt. Vi var också ute i de riktigt stora skogarna norr om Karlskoga för att inventera uggleholkar. Inga ugglor men väl fjällvråk, varfågel, korp och kungsörn. Ute på ett gärde stod dessutom en älgko med kalv och inte mindre nio rådjur samlade. Det var en riktigt härlig dag trots att det var gråmulet och lätt snöfall i princip hela dagen. Jag blev så inspirerad så idag satte jag upp en liten fågelmatningsanordning en bit ut i skogen. Vi får se om det blir bilder därifrån i framtiden. Det lär också bli fler turer i framtiden med Randén och Peter, två riktigt sköna typer måste jag säga! Tack för en härligt dag!

5 svar to “På besök i granskogen…”

  1. Tack själv för en trevlig dag! Skön bild på kurre 🙂

  2. Saknar mössan 😉

    Låter som du hade en riktigt givande dag! Härliga bilder…men korrebilden vinner 🙂 i mina ögon… Ses vi på mässan?

  3. Förstår att det var en trevlig dag, gillar bilderna framför allt den på korren 🙂

    /PJ

  4. Ja… korren slår hårt! Skön bild!

    🙂 Lasse

  5. Lät som en bra dag. Riktigt fina bilder också!

    /Mats

Kommentera

