Ett litet kryp i whiskeyglas…

Stod och sågade ner en så kallad ”Tåjjaboske” bakom garaget i går eftermiddag och fick se en relativt stor skalbagge som fångade min uppmärksamhet. Jag tog upp krypet och förvarade den i en gammal och diskad barnmatsburk och hade kvällen räddad 🙂 I nedre bilden har jag använt digitalt rödfilter. Vitbalansen sattes på blixt, jag har använt både den inbyggda blixten och en extern. Ja, och ett whiskeyglas. Om någon vet vad detta är så blir jag ytterst tacksam om du vill meddela mig detta! Den tycktes leva under jorden och var ca 3-4 cm lång i kroppen. Ingen ekoxe men kanske en släkting?

Ett svar to “Ett litet kryp i whiskeyglas…”

  1. Nog tycker jag det ser ut som en jordlöpare i alla fall. Det finns många arter så där går jag bet.

Kommentera

