Utsikter…

Lyssnar på Neil Youngs nya platta Le Noise och vet inte vad jag tycker ännu. Har lite svårt för de distade låtarna men en ensam Neil Young med akustisk gitarr är magiskt. Han söker vidare trots sin ålder. ”Lever han ännu!?” som min fru utbrast förvånat. I allra högsta grad. Här finns något nytt men ändå sprunget ur det igenkännbara. Ibland funderar jag på om han gillar sin egen musik. Möjligtvis en och annan platta. De verkligt speciella. Zuma… Le Noise är inspelad i Daniel Lanois källare utanför LA. Det är kanske snarare minnet av göra något tillsammans med en vän som blir det bestående? Rumblin´och Peaceful Valley Boulevard sitter direkt. Max två tagningar per låt. Känslan viktigare än att hitskapandet om jag uttrycker mig milt. Det kanske måste vara så för att finna motivation i nästan 50 år av musikskapande.

6 svar to “Utsikter…”

  1. Ny platta med Neil Young ..blir till att lyssna på! Fina bilder, den näst sista är riktigt läcker!

    Ha det!
    Henrik

  2. Annika Claeson Says:

    Gillar den översta bilden, triggar min fantasi, vad berättar bilden? Vad händer? Har ingen relation till Neil Young… kanske borde ha det…

  3. Fin serie! Blev pigg och glad av det här 🙂
    Och nyfiken på Niel Young-plattan.

  4. Har inte kollat in Neils senaste så jag har ingen aning om det faller i smaken men dina bilder gör det, den första och sista framför allt.

    /PJ

  5. Kanske är med bilder som med musiken du beskrev. Det viktigaste kanske är upplevelsen när man gör bilden?
    Skatbilden är den jag fastnar för!

    /Anna

  6. Det var en fin fågelbild den sista!!! Jag gillar även den första – ett magiskt uttryck i den bilden – monumentalt. Den andra var mycket intressant i det att kvistarna skapar ett fokus där de skär varandra. Den tredje är bara underbar!

    🙂 Lasse

Kommentera

