Några småfåglar…

Här är några fågelbilder från min trädgård. Den fjärde bilden i serien (talgoxen) är den jag är mest nöjd med. Bilden på rödhaken nedan är relativt traditionell men jag gillar rödhakens uttryck. Dessa tre individer är alltid de som kommer fram först. Först talgoxen, sedan rödhaken (ytterst snabb visit) och sedan blåmesen som stannar längre… Fåglarna blir lite skrämda både av objektiv och slutaren så idag ska jag, om jag hinner, åka iväg och investera lite tyg för att undvika detta. Bilderna är lite beskurna och så har jag ökat kontrasten i de svartvita bilderna.

5 svar to “Några småfåglar…”

  1. Fin bildserie Daniel! Jag är beredd att hålla med dig om den fjärde bilden. Den känns riktigt intressant. Fin kontrast, och det svartvita som upprepas runt fågeln är läckert! Inramningen med fågelns huvud i den vita ovalen är ju perfekt komponerat.

    Gillar oxå rödhaken pga uttrycket! Den känns levande och har fått en personlighet! 🙂

  2. Väldigt fina fågelbilder. Personligt och långt från artporträtt som man har sett sig trött på. Kul också att du visar att det går att göra så fina bilder med våra vanliga fåglar hemma i trädgården. Dessutom är jag själv i en svartvit period just nu och gillar att du gjort talgoxen/arna i svartvitt :).
    //Lars U.

  3. ”Blåmes22” blev min favorit, där man ser fågeln så där lagom nere i vänstra hörnet!

    /Anna

  4. Eriksson Thomas Says:

    Den näst understa bilden tycker jag är r8ktigt bra
    Jag är ingen fågelfotograf utan bedömmer bilden utefrån dess egna kvaliteter
    /Thomas

  5. Mycket fina och presonliga fågelbilder!
    Välkommen till min hemsida/blogg
    Bosse

Kommentera

