Veckans bild

Bilden ovan lyckades i hård konkurrens placera sig som etta i naturfotograf Terje Hellesøs veckotävling. Fantastiskt kul tycker jag. Jag kan inte påstå att jag hade just denna bildidé i huvudet när jag cyklade till Garphyttan men när myggan landade på bladet och gräshoppan vände sig om och jag hade gjort bilder med blixten upp blev den självklar.

Bifogar tre bilder från samma afton:

22 svar to “Veckans bild”

  1. Grattis Daniel! Välförtjänt vinst tycker jag!

    Ha d gott! 🙂

  2. Stort grattis. Den bilden tog udden av övriga 🙂
    – den är lysande!!!

    Nu får du sluta att skicka in bilder 😉

    /Mats

  3. annika claeson Says:

    Så jäkla snyggt! Imponerad!!!

  4. Grattis!

    Kul att höra! Då klättrade du några placeringar totalt, eller hur!?

    /Henke

  5. Stort grattis. Även de övriga gräshoppebilderna är ju riktigt läckra.
    //Lars U.

  6. Grattis till vinsten!
    Dina bilder är jättevackra

  7. Cool gräshoppa.
    Gillar placeringen av hoppan på bildytan och den sparsmakade färgskalan.
    Stina

  8. Grattis till din vinst! Tycker att du valde ut helt rätt bild. Samspelet mellan vårtbitaren och den mindre insekten gör mycket för bilden och man kan lätt fantisera om vad den ”tänker”.

    /Anna

    • Tack – jo det blir liksom en berättelse. Igår hade jag under loppet 20 hundradelar en groda och en gräshoppa bredvid varandra men hann icke… Räknas bilder man inte hann göra? Är en icke-exponerad bild också en bild? 🙂

      • Jo en inre bild i alla fall! Kan berätta från min tid som fågelskådare att flera av storskådarna hade x-listor för s.k. drömkryss, alltså arter de drömt om på natten 🙂

        /Anna

  9. Eriksson Thomas Says:

    Grattis
    Thomas

  10. Patrik Says:

    Grattis! Underbara bilder. Om vinstbilden: Visst, jag kan också se en ”hungrig” vårtbitare som spanar in den blodstinna myggan. Men. Om vi bortser från arterna. Jag ser kärlek i bilden. En far och son som kärleksfullt betraktar varandra. Vackert!

  11. Bilden är mycket läcker, lite Klum över den tycker jag.

    /Henrik

Kommentera

