Ah, vi är med internet igen!

Efter sju svåra år… Det är komplicerat att få både telefon och bredband inkopplat alltså. Dessutom tar det 4-6 veckor längre tid om man vill ha kvar ångerrätten (vilket är ett knepigt ord – returrätt vore det rätta då man alltid har rätt att ångra sig.) Nåväl, i förra veckan kom brev om att vi skulle få bredbandet i fredags. Men inget bredband kom. Idag ringde jag till leverantören och undrade vad som skett. På postens hemsida var paketet FÖRSVUNNET!! Vad göra?

– Du kan kanske gå ut på internet själv och söka efter det? sa telefonrösten.

– Nja, det blir lite svårt eftersom det var just bredband i paketet…

Jag fick kollinummer och gick ner till utlämningsstället – tydligen hade en sommarjobbare glömt skicka ut avin eftersom paketet låg på hyllan.

Det som oroar mig mest är hur beroende jag ändå blivit av internet. Räkningar, mejl, facebook för att inte tala om all information som numera nästan enbart finns på internet. Men, nu är jag back-on-track och ska försöka bli bättre på att uppdatera min blogg.

Ett svar to “Ah, vi är med internet igen!”

  1. Heja Posten 🙂

    härlig bild. Ser fram emot fler …

    /mats

Kommentera

