Våren kommer!

Det öde landet kommer förmodligen att blomma igen. Platsen vid Oset kommer att fyllas av nässlor och fåglar och stigen ner till vassruggen kommer att vattenfyllas. Jag vet inte hur många bilder jag har från denna plats men mitt favoritmotiv är nog dessa fem träd, tillsammans med vassen, eller den där torrakans mönster, eller eken. Nej, jag kan inte välja.

Vi kan inte heller välja våren som jag tycker redan är över oss. Solen värmer och dagarna är riktigt långa. Havsörnen har sökt sig tillbaka till Svartåns mynning och sparvhöken brukar spana vid fågelbordet kring stugan.

Det blir en intensiv vår med mycket jobb, flytt till hus och förhoppningsvis en del fototurer. Men det är en härlig tid som kommer nu. Det märks också att allt fler människor kommer till Oset för att njuta av solen och spana in fåglarna. Fiskaren Gunnarsson var en mycket trevlig bekantskap som bjöd på fina berättelser – hoppas jag träffar honom igen!

Ett svar to “Våren kommer!”

  1. En trevlig text och en snygg bild. Jag gillar det drömska utförandet i bilden.

    /Niklas

Kommentera

