Söndagstur i dimma

I eftermiddag var det en härlig dimma vid Oset. Nästan som i november. Kring 0 grader och kaffet smakade ovanligt gott. Det skapades också ett tävlingsbidrag till veckans bild hos Terje men det lägger jag upp i morgon. Idag blev det inte en vinnarbild, tror inte ens jag hamnar som bubblare men man ska aldrig säga aldrig.

Annars så plöjer jag Lerinböcker. Bäst hittills finner jag ”Mellan husen” som är i klass för sig. Sedan kan jag också rekommendera ”Lars Lerin och det mörka ljuset” som innehåller två intressanta intervjuer mellan Lars Lerin och Bengt Berg (poet och förläggare – Heidruns förlag). Berg kommer väldigt nära Lerin som berättar om sitt missbruk m m.

2 svar to “Söndagstur i dimma”

  1. Tror du inte att den första skulle kunna vara en vinnare. Det skulle jag ha trott…
    Du fortsätter att leverera störtsköna alster.
    mvh Tomas

  2. Grym bild den sista. En riktigt stämningsfull skildring av naturen..

    /Niklas

Kommentera

