Oset, revisited

Idag var jag på jobbet redan 06:30 vilket gjorde att jag kunde gå hem lite tidigare. Efter några blöjbyten visade det sig att Mille ville sova och jag fick två timmar till fotografering, kombinerat med inhandling. Ljuset var ofantligt blått och rosa och gult. Jag vet inte vad ni tycker om bilderna, men min vasstråfetisch håller i sig. Dessutom har väl sällan en bolmande skorsten blivit så vackert portätterad 🙂

Alla bilder är multiexponering gjorda i kameran. Jag har skärpt de två översta bilderna i fotoredigeringsprogram.

7 svar to “Oset, revisited”

  1. Alla tre bilderna är veritabla konstverk i sig, i olika stilar med samma tema. Gillar den första med sin vasstruktur väldigt mycket… och den tredje med denna skorsten… nä det är sant… vackrare kan man knappast porträttera en skorsten!

    Men min absoluta favorit är tvåan… färgerna och de vackra träden… som även skymtar i ettan… kompet och stämningen! Helt strålande! En mycket tilltalande triptyk!

    🙂 Lasse

  2. Vilka underbara färger! Favorit är bild 2 i knapp ledning framför skorstenen :). Tycker om kombinationen vass och träd. Helt underbar bild som platsar uppförstorad på en vägg.

    /Erika

  3. En triologi över det arktiska vemodet(?) Ett bevis för att Arktis sträcker tränger djupt ner över vår Skandinaviska halvö, och djupt in i våra medvetanden(?)
    Den tredje bilden känns som en blick rakt ut över Ishavet, en slags sista utpost innan den kalla evigheten(!)
    Typ.

  4. Riktigt läckra bilder! Jag tycker att trean sticker ut lite grann. Väcker många känslor hos mig.

  5. Tack för era fina omdömen och kommentarer! Fotoimpressionismen har mig i ett ganska hårt grepp…

  6. Himmel vilka fina bilder, sånt här blir jag lycklig av : ) Tycker särskilt mycket om hjärtat/2an och de otroliga molnen/färgerna på 3an.
    Maria

  7. Görläckra hele bunten!
    Gött jobb Daniel!

Kommentera

