En död och en skadeskjuten varg

Föga förvånande (eller?) lyckades jägarna här i Örebro län fälla en varg. Vad som förvånade mig mer var att ytterligare en skadesköts. En förundersökning är inledd och det ska bli intressant att följa hur denna process kommer att arta sig. Vilket ansvar har en jaktledare? Vilka kommunikaitonskrav skall ställas på jägarna? Och slutligen, hur reagerar Carlgren på detta? Borde inte kraven på vargjägarna ökas en aning om jakten ska återkomma nästa år?

Eftersökningen av den skadeskjutna vargen skall alltså återupptas imorgon då det blivit för mörkt. Jag kan ju tycka att de där jägarna borde ladda sina ficklampsbatterier och fortsätta leta tills de hittat vargen. Fast innerst inne hoppas jag vargen smiter undan och gömmer sig. Det har ju trots allt överlevt vargar med 4 kulor i sig…

4 svar to “En död och en skadeskjuten varg”

  1. Fantastiska bilder, inte bara denna! Du har valt en läcker bild till titelbild på din sida! Jag hajar till varje gång jag ser den!

    🙂 Lasse

  2. Återigen har jag suttit och svurit över denna vargjakt och framför allt över beslutsfattarna, men även över de jägare som finner en gjädje i att döda dessa vargar….skjutglada som de är så trycker de av så fort de ser nåt som rör sig, vilket ju inte är alltför ovanligt när det är jakt…se på alla vådaskott och hundar som skjuts, och även människor; ”jag trodde det var en älg, det prasslade i buskarna”… Som du säger Daniel, ökade krav måste till, men helst av allt: ingen mer vargjakt!
    Ytterligare en härlig bild av dig som man kan tolka in mycket i.

  3. Håller med dig Daniel. Man blir ju bara så ledsen.

    En fantastisk bild du visar här. Jag tycker den är riktigt bra!!!

    /Mats

  4. Ja, jag är ju inte förvånad direkt. Jägarna är inga övermänniskor, många av dem säkert äldre och halvt blinda (med inga som helst referenser till att det faktiskt är så)

    /Niklas

Kommentera

