”att födas…” – ett bildspel

Ja, så var mitt och brorsans musik- och bildspelsprojekt klara (klicka på bilden). Det första heter ”att födas…” och kom till genom att att jag fick brorsans musik och sedan gjorde jag bilderna till detta. Jag ska inte avslöja hur jag tolkade musiken men ni som följer denna blogg känner nog igen en och annan bild. Alla bilder är gjorda i Göljebäckens naturreservat i Kilsbergen.

Det skulle vara trevligt om du som ser bildspelet skrev några ord om hur du tolkar detta. Vilken känsla får du? Vilket budskap finner du?

p.s en videouppgradering kostar ca 60 dollar, så vi får hålla till godo med youtube! d.s

2 svar to “”att födas…” – ett bildspel”

  1. Ett utdraget förlopp som går från dunkelhet till klarhet – som att födas.
    Man riktigt hör ett bultande hjärta.

  2. Det här har du lyckats bra med för att vara ditt första bildspel :)… Att födas blev min favorit av de två bildspelen, som båda är väldigt bra. Bilderna i kombination med musiken i detta bildspel var underbart…det är mycket som är dunkelt men man skönjar helt klart ett förlopp som med lätthet kan sättas ihop med titeln.

Kommentera

