Så vit som snö

Ja, vitt är onekligen en spännande färg. Här överexponerade jag fyra steg för att få onödiga detaljer att försvinna. Det råkade bli ett par ögon mitt i bilden, visst ser de sömniga ut! Nu ligger isen ganska tjock på Hjälmaren närmast Örebro. Såg ett gäng långfärdskridskoåkare som förmodligen haft en underbar tur ute på innerfjärden. Havsörnen har nog dragit till Kvismaren eller längre ut på Storhjälmaren i sin jakt på öppet vatten.

3 svar to “Så vit som snö”

  1. Snyggt. Jag gillar verkligen high key-bilder. Speciellt snölandskap blir ju väldigt spännande så här ljusa. Ger en japansk/kinesisk känsla i bilden tycker jag.
    //Lars U.

  2. Tycker den är rätt cool. Inte alltid som exponeringen måste vara rätt! 🙂
    Jag underexponerar rätt mycket, kanske ska börja överexponera också , hehe

    /Niklas

  3. Fint hur grenarna tecknar sitt mönster mot snön!

    /Anna

Kommentera

