En kreativ helg

Det har varit en underbar helg, intensiv och med lite sömn. Jag har gjort två utflykter till Göljebäcken. I morse möttes jag av tre älgar vid mitt lilla kalhygge men jag hann inte få upp kameran… undrar när man ska lära sig att ALLTID gå med den i högsta hugg. Vi stod och stirrade förvånat på varandra och när jag började rota efter kameran försvann de.

Jag hade två målsättningar med helgen. Jag ville göra några mer vinterromantiska bilder och några mer inre, abstrakta bilder. Och jag känner mig nöjd. Imorgon är det måndag igen och jag längtar till nästa utflykt… Ska lägga mig nu och studera Mats Anderssons bok Årstiderna.

4 svar to “En kreativ helg”

  1. Riktigt skönt att man kan göra lite snöbilder för omväxlings skull. Hos mig hann dock snön försvinna innan jag hann ut igår men när jag skriver det här snöar det för fullt igen. Tycker din snöbild blev väldigt lyckad med det lilla vita som försynt börjar att visa sig.
    //Lars U.

  2. Jag förundras över att det här motivet som är så vanligt plötsligt blir en bra bild. Du har plockat fram tre grenar och lite snöpudrad tall, komponerat skickligt och plötsligt är där en bild man kan titta länge på. Det skulla jag vilja säga utmärker en skicklig fotograf.

  3. Ja det skadar aldrig att bejaka sina känslor i bilderna. Håller med Arne, riktigt fräsch bild av ett sådant ”vanligt” motiv. Tummen upp!

    /Niklas

  4. Tack för era härliga, uppmuntrande ord!

Lämna en kommentar