Grattis brorsan!

Idag fyller min bror år! Han är några år äldre än jag och bor just nu i Uruguay. Vi kan prata med varandra i telefon och över internet men ibland saknar jag honom. Man vill ju träffas och bara ta en kopp kaffe och känna varandras närvaro, men allt har sin tid.

Bilden är från Mörrumsån och mitt projekt om denna. För mig och min bror har ån en speciell betydelse. Här kan man ta promenader och prata med varandra. Man har ån i sikte när man springer runt Elleholm och när man återkommer till Silverforsen är det bara en uppförsbacke innan man är hemma igen. Idag skulle nog brorsan dra ifrån mig i den där uppförsbacken…

Min bror och jag har också ett litet projekt ihop. Han är musiker. Och jag är naturfotograf. Han har skickat ett stycke till mig och jag har skickat ett bildspel till honom. Nu ska jag göra bilder till hans musik och han ska göra musik till mina bilder. Det blir våra julklappar till varandra. Resultaten kommer givetvis att publiceras här!

2 svar to “Grattis brorsan!”

  1. Det ser man med spänning fram emot. Jag ser redan hur träden i din bild ovan står och svänger i takt med musiken som ljuder över nejden…
    Det är nämligen liv i din bild.

  2. Ett kul samarbetsprojekt. Ska bli spännande att se resultatet!

    /Niklas

Kommentera

