Hösten

höstmarken-liten

Första snön har fallit och jag undrar när sidensvansarna ska komma och berusa sig av rönnbären utanför mitt fönster. I morse hörde jag endast några änder inne i den mörka dimman nere vid Oset. Fåglarna flyttar söderut. Jag undrar om det där paret vitkindade gäss återkommer nästa år. Och jag undrar om en ankunge kommer att falla ner i det där hålet efter pålen nästa år igen. En ohygglig död.

Ett svar to “Hösten”

  1. Stackars anka, det snöade här i Uppsala också, men bara sådant regn/snö rusk. Spännande foto med härliga färgnyanser. Som en tavla.

Kommentera

