Kajan

kaja i flykt

Idag lägger jag upp en lite lugnare bild. En kaja i flykt från skorstenen på Mörrums rökeri. Jag har gjort den svartvit i datorn. Bländare 5,6, slutartid 1/500 och ISO 200. Stativ.

Ibland är det dock viktigt att släppa kontrollen för en stund. I söndags försökte jag leka med ljuset och kameran och på detta sätt försöka komma på nya tekniker. Det är den där känslan jag hade när jag var barn jag eftersträvar, när jag kunde sitta och leka i sandlådan, uppslukad av leken. Bilden från igår är ett exempel. Att rotera kameran är ingen konst, men det är inte helt lätt att få rotationsaxeln i ena bildkanten. Och att få två är lite knepigare men det går, och bilden är en enkelexponering. Jo, folk undrade nog vad jag höll på med när jag skuttade omkring med en kamera, i en liten trädgård utan några till synes intressanta fotomotiv. ”Det är sångsvanar nere i viken” var det någon som sa men jag var inte så intresserad av sångsvanar just då.

Ett svar to “Kajan”

  1. Grattis till 1000 besökare!!! En kaja fick jubilera.

Kommentera

