Ymningshyttan

trädgrenar-liten

Idag återvände jag till Ymningshyttan och strosade omkring i ca 2,5 t. Nötskrikan och kungsfåglarna var kvar. Nere vid bäcken låg resterna av ett älgkadaver – en bit av ryggraden och tarmar. Jag funderade en stund om det var vargar eller jägare som lämnat kvar detta. Jag gick upp på kullen och drack kaffe vid ruinerna av Axel Borgs atelje. En ekorre kom och funderade nog över vem jag var. Det är höst nu. Duggregn istället för sol. Men en ensam blåklocka hade trotsat nattfrosten och påminde mig om att det kommer en ny vår, på andra sidan mörkret och vintern.

Bländare 22, o,7 sek, ISO 100 och stativ.

4 svar to “Ymningshyttan”

  1. Är det färg eller svart/vitt? Ser nästan ut som marmor… läckert!

    • Det är färg men motivet var inte så färgglatt 🙂 Tog en del bilder i svart-vitt också men tycker nästan att det är svårare…motivet/bilden måste liksom hålla trots att färgen reduceras.

  2. Mmm !! Du gör underbara kreativa bilder. Den här får mig att associera till människans blodkärl eller lungornas struktur.Detta är själva livets mönster som återkommer i de flesta livsformerna.

  3. Härliga bilder, brorsan! Och tillsammans med ditt naturlyriska språk får de ytterligare en dimension… Intressant!

Kommentera

