Större strandpipare

större strandpipare-multi-liten

När jag och en vän tältade mellan Bunnersjöarna i somras kom den här Större Strandpiparen fram och följde oss nyfiket i tre dagar. ”Putte” kallar jag honom, efter en undulat vi hade när jag var liten. Jag ville alltså på något vis fånga nyfikenheten och skyggheten hos Putte.

Eftersom jag inte använt stativ här vred jag ISO-talet till 400 för att på så sätt få lite kortare slutartid (1/350 s) med bländare 8. Jag har sedan ”multiexponerat” bilden i datorn.

Kommentera

