Strömmande vatten

strömmande vatten-liten

Strömmande vatten är ett (populärt) motiv som jag ständigt fascineras av. Här har jag försökt få ytterligare en dimension i bilden genom att  försöka få speglingarna att likna ögon – eller något annat? Bilden är konverterad till svartvit då den lilla färg som fanns i bilden inte tillförde min bildidé så mycket.

Bilden är tagen nere vid pool 12 i Mörrumsån och ingår i ett projekt som jag hittills kallar ”Min Mörrumså” som ska vara en personlig betraktelse av turisternas och fiskarnas vatten. Jag vill visa något mer än lax och pengar… Projektet går dock långsamt eftersom jag är ”hemma” så sällan. Senast jag var hemma var det ganska regnigt vilket försvårade bildskapandet men jag fick mig en trevlig och inspirerande pratstund med Håkan Windahl, en intressant ljudkonstnär med en fantastisk sångröst! (Håkan fick dock ingen fisk men det fick dottern!)

Bländare 22, slutartid 1/4 s och ISO 100 med stativ.

2 svar to “Strömmande vatten”

  1. En intressant bild och ett spännnade projekt. Ser fram emot fortsättningen.

  2. Intressant bild och ett spännande projekt.
    Ser fram emot fortsättningen!

Kommentera

