Möte med ren

ren-multiexponering-liten

Idag är jag hemma från jobbet på grund av halsont och en allmän matthet i hela kroppen. Chefen har uppmanat oss att stanna/gå hem så fort vi känner detta. Så, här ligger man och längtar till fjällen. Bilden är från i somras när jag och Martin var uppe i Storulvån/Bunnerfjällen och fiskade och vandrade.

Uppe på kalfjället kom denna ensamma ren och trippade omkring. Bilden är en ”multiexponering” eller snarare bildkollage gjord i photoshop. I ursprungsbilden är ISO-talet 400, bländaren på  9,5 och slutartiden 1/250 s. Jag har sedan kopierat denna bild, lagt på lite oskärpa och sedanlagt ihop dem. Lite fusk kanske men till mitt försvar får jag säga att jag inte kan dubbelexponera i min kamera (Canon har tagit bort detta på alla digitalkameror vilket är beklagligt).

2 svar to “Möte med ren”

  1. Jag ger mig inte in i debatten om detta är äkta fotografi eller inte. Men slutresultatet blev ju riktigt imonerande. En härlig bild!
    mvh Tomas

Kommentera

